Regulamin sklepu internetowego PogoBikes.pl – Aktualizacja 22.05.2018 29.08.2016
Sklep internetowy www.pogobikes.pl dba o prawa konsumenta.
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie o prawach
konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia
ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy
ustawy o prawach konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego regulaminu
nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów
przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie
ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku
ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego regulaminu z powyższymi przepisami,
pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. Postanowienia ogólne
1.1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.pogobikes.pl
prowadzony jest przez Łukasza Gałacha prowadzącego działalność gospodarczą pod
firmą Pogo Bikes Łukasz Gałach wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres miejsca wykonywania
działalności i adres do doręczeń: ul. Antoniego Kocjana 1B/128, 01-473
Warszawa, nip 522-245-89-14, regon 142503165, adres poczty elektronicznej: info@pogobikes.pl, numer telefonu: 501739571.
1.2. Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów,
jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego (z wyjątkiem
pkt. 11 regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców).
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z
realizacją postanowień niniejszego regulaminu jest usługodawca. Dane osobowe
przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce
prywatności opublikowanej na stronach sklepu internetowego. Podanie danych
osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza
usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji, poprawiania lub całkowitego usunięcia.
1.3.1. Administratorem Pana/i danych osobowych jest Pogo Bikes Łukasz Gałach z siedzibą w Warszawie przy ul. Antoniego Kocjana 1B/128, 01-473. Z Administratorem danych można skontaktować się poprzez adres email info@pogobikes.pl, telefonicznie pod numerem +48 501 739 571 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
1.3.2. Z Inspektorem ochrony danych (wyznaczonym przez Administratora), można skontaktować się poprzez email: info@pogobikes.pl, telefonicznie pod numerem +48 501 739 571 lub pisemnie na adres siedziby administratora, z adnotacją „Inspektor Ochrony Danych Osobowych Pogo Bikes. Z Inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1.3.3. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane w kilku celach tj. dla prawidłowej realizacji umowy, dla celów podatkowych, a także mogą być przetwarzane dla dochodzenia roszczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią, a także celów archiwizacyjnych. Dodatkowo może Pan / Pani otrzymywać Newsletter po wyrażeniu stosownej zgody w formularzu na sklepie internetowym.
1.3.4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne i niezbędne do zawarcia i wykonania umowy.
1.3.5. Ma Pan/i prawo do żądania od Pogo Bikes Łukasz Gałach dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przenoszenia danych. W przypadku stwierdzenia, iż przetwarzanie Pana/i danych osobowych następuje niezgodnie z RODO i ustawą o ochronie danych osobowych ma Pan/i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
1.3.6. Podstawą prawną przetwarzania Pana/i danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza, iż przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której Pan/i jest stroną lub do podjęcia działań na Pana/i żądanie przed zawarciem umowy).
1.3.7. Odbiorcami Pana/i danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania danych, a także podmioty świadczące na rzecz Pogo Bikes Łukasz Gałach usługi księgowe, transportowe: dostarczające przesyłki kurierskie, pocztowe, prawnicze, informatyczne (np. platforma sklepu internetowego Shoplo.com) oraz bankowe.
1.3.8. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, ale także później, do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy oraz w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego, a następnie zostaną usunięte w sposób uniemożliwiający odczyt.
1.3.9. Pana/i dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, ani do organizacji międzynarodowej.
1.4. Definicje:
1.4.1. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie
internetowym umożliwiający utworzenie konta.
1.4.3. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny
formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia, w
szczególności poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka oraz
określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4. Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności
prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła
lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze sprzedawcą.
1.4.5. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. (dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. Konto – usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną
nazwą (loginem) i hasłem podanym przez usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez
usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie
internetowym.
1.4.7. Newsletter – usługa elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna
świadczona przez usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail,
która umożliwia wszystkim korzystającym z niej usługobiorcom automatyczne
otrzymywanie od usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera
zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w sklepie
internetowym.
1.4.8. Produkt – dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma
będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
1.4.9. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
1.4.10. Sklep internetowy - sklep internetowy usługodawcy
dostępny pod adresem internetowym: www.pogobikes.pl.
1.4.11. Sprzedawca; usługodawca –Łukasz Gałach prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą Pogo Bikes Łukasz Gałach wpisanego do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres
miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Antoniego Kocjana
1B/128, 01-473 Warszawa, nip 522-245-89-14, regon 142503165, adres poczty
elektronicznej: info@pogobikes.pl,
numer telefonu: 501739571.
1.4.12. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana
albo zawarta między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu
internetowego.
1.4.13. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez usługodawcę na rzecz usługobiorcy za pośrednictwem sklepu
internetowego.
1.4.14. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność
do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; -
korzystająca lub zamierzająca korzystać z usługi elektronicznej.
1.4.15. Ustawa o prawach konsumenta, ustawa – ustawa z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.16. Zamówienie - oświadczenie woli klienta składane za
pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy
sprzedaży produktu ze sprzedawcą.
2. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
2.1. W sklepie internetowym dostępne są następujące usługi
elektroniczne: konto, formularz zamówienia oraz newsletter.
2.1.1. Konto – korzystanie z konta możliwe jest po wykonaniu
łącznie trzech kolejnych kroków przez usługobiorcę – (1) wypełnieniu formularza
rejestracji, (2) kliknięciu pola „wyślij”. W formularzu rejestracji niezbędne
jest podanie przez usługobiorcę następujących danych usługobiorcy: imię i
nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło.
2.1.1.1. Usługa elektroniczna konto świadczona jest nieodpłatnie
przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez
podania przyczyny, usunięcia konta (rezygnacji z konta) poprzez wysłanie
stosownego żądania do usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@pogobikes.pl lub też pisemnie na adres: ul. Antoniego
Kocjana 1B/128, 01-473 Warszawa.
2.1.2. Formularz zamówienia – korzystanie z formularza
zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez klienta pierwszego produktu
do elektronicznego koszyka w sklepie internetowym. Złożenie zamówienia
następuje po wykonaniu przez klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po
wypełnieniu formularza zamówienia i (2) kliknięciu na stronie sklepu
internetowego po wypełnieniu formularza zamówienia pola „zamówienie z
obowiązkiem zapłaty – Przejdź do realizacji zamówienia” – do tego momentu
istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu
należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na
stronie sklepu internetowego). W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie
przez klienta następujących danych dotyczących klienta: imię i nazwisko, adres
(ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, państwo), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących umowy
sprzedaży: produkt/y, ilość produktu/ów, miejsce i sposób dostawy produktu/ów,
sposób płatności. W wypadku klientów niebędących konsumentami niezbędne jest
także podanie nazwy firmy oraz numeru nip.
2.1.2.1. Usługa elektroniczna formularz zamówienia świadczona
jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą
złożenia zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania zamówienia za jego pośrednictwem przez usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – korzystanie z newslettera następuje
poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania konta albo
składania zamówienia – z chwilą utworzenia konta albo złożenia zamówienia
usługobiorca zostaje zapisany na newsletter.
2.1.3.1. Usługa elektroniczna newsletter świadczona jest
nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej
chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z newslettera (rezygnacji z
newslettera) poprzez odznaczenie stosownego checkboxa w ustawieniach konta lub
poprzez wysłanie stosownego żądania do usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@pogobikes.pl
lub też pisemnie na adres: ul. Antoniego Kocjana 1B/128, 01-473 Warszawa.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca: (1) komputer, laptop lub
inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu; (2) dostęp do poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 5.0 i
wyższej lub Internet Explorer w wersji 9.0 i wyższej, opera w wersji 15.0 i
wyższej, Google Chrome w wersji 19.0.0 i wyższej; (5) włączenie w przeglądarce
internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze sklepu
internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej
usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania
danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych
przez usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem sklepu
internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji produktu, która została
wskazana w pkt. 6 i 7 regulaminu) usługobiorca może składać na przykład:
2.4.3. pisemnie na adres: ul. Antoniego Kocjana 1B/128, 01-473
Warszawa;
2.4.4. telefonicznie pod numerem telefonu: 501739571
2.4.5. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@pogobikes.pl;
2.4.6. w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza
kontaktowego zamieszczonego na stronie sklepu internetowego w zakładce „kontakt”.
2.4.7. Zaleca się podanie przez usługobiorcę w opisie
reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania
usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to
i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu
poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.8. Ustosunkowanie się do reklamacji przez usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia jej złożenia.
3. Warunki zawierania umowy sprzedaży
3.1. Zawarcie umowy sprzedaży między klientem, a sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza
zamówień w sklepie internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 regulaminu.
3.2. Cena produktu uwidoczniona na stronie sklepu internetowego
podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z
podatkami produktu będącego przedmiotem zamówienia, a także o kosztach dostawy
(w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych
kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich
uiszczenia, klient jest informowany na stronach sklepu internetowego w trakcie
składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez klienta woli
związania się umową sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia umowy sprzedaży w sklepie internetowym
za pomocą formularza zamówień
3.3.1. Zawarcie umowy sprzedaży między klientem, a sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia w sklepie internetowym
zgodnie z pkt. 2.1.2 regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie
potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do
realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez sprzedawcę klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej
klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia sprzedawcy o otrzymaniu
zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy
sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez klienta powyższej wiadomości e-mail
zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem, a sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie klientowi
treści zawieranej umowy sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie
niniejszego regulaminu na stronie sklepu internetowego oraz (2) przesłanie
klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść
umowy sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym
sklepu internetowego sprzedawcy.
4. Sposoby i terminy płatności za produkt
4.1. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby
płatności z tytułu umowy sprzedaży:
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy.
4.1.3.1. Bank: Alior Bank
4.1.3.2. Numer rachunku: 80 2490 0005 0000 4500 3473 6869.
4.1.4. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Blue Media S.A.. – aktualne możliwe sposoby płatności określone są na stronie sklepu internetowego w zakładce „formy płatności”, są to karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i
kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem klienta za pośrednictwem
serwisu Blue Media S.A. . Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą
prowadzi:
4.1.4.1.1. Blue Media – spółka Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie,
adres siedziby: ul. Haffnera 6, 81-717 Sopot, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym
Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP
585-13-51-185, REGON 191781561. Kapitał zakładowy 2 000 000 PLN (wpłacony w
całości).
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez klienta płatności przelewem,
płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, klient obowiązany
jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
umowy sprzedaży.
4.3. Faktura w formie elektronicznej.
4.3.1. Sprzedawca prześle Klientowi fakturę w formie
elektronicznej w ciągu 7 dni od dokonania zakupu.
5. Koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu
5.1. Dostawa produktu dostępna jest na terytorium
rzeczypospolitej polskiej.
5.2. Dostawa produktu do klienta jest odpłatna, chyba że umowa
sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane klientowi na stronach sklepu
internetowego w zakładce „koszty dostawy” oraz w trakcie składania
zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez klienta woli związania się
umową sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty produktu przez klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby dostawy
lub odbioru produktu:
5.4.1. Przesyłka pocztowa.
5.4.2. Przesyłka kurierska
5.5. Termin dostawy produktu do klienta wynosi do 60 dni
roboczych, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie składania zamówienia
podano krótszy termin. W przypadku produktów o różnych terminach dostawy,
terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może
przekroczyć 60 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy produktu do
klienta liczy się w następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności
przelewem jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego lub konta
rozliczeniowego sprzedawcy. Przy płatnościach kartą czas realizacji zamówienia jest
liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
6. Reklamacja produktu
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy
względem klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności w kodeksie cywilnym.
6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć klientowi produkt bez
wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
wady produktu oraz uprawnień klienta są określone na stronie sklepu internetowego
w zakładce „reklamacje”
6.3. Reklamacja może zostać złożona przez klienta na przykład:
6.3.2. pisemnie na adres: ul. Antoniego Kocjana 1B/128, 01-473
Warszawa;
6.3.3. telefonicznie pod numerem telefonu: 501739571
6.3.4. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@pogobikes.pl;
6.4. Zaleca się podanie przez klienta w opisie reklamacji: (1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia produktu do
zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od umowy sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację –
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę. Wymogi podane
w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji klienta
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
złożenia. Brak ustosunkowania się sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że
sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
6.6. W przypadku gdy do ustosunkowania się przez sprzedawcę do
reklamacji klienta lub do wykonania uprawnień klienta wynikających z rękojmi
niezbędne będzie dostarczenie produktu do sprzedawcy, klient zostanie
poproszony przez sprzedawcę o dostarczenie produktu na adres ul. Antoniego
Kocjana 1B/128, 01-473 Warszawa.
7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania
przez klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne
są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych
należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz
pod następującymi adresami internetowymi urzędu ochrony konkurencji i
konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
7.2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
7.2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15
grudnia 2000 r. o inspekcji handlowej (dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich
określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w
sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów
konsumenckich. (dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
7.2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora inspekcji handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000
r. o inspekcji handlowej (dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między klientem, a sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury
mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej
dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych
wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej
7.2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między klientem, a sprzedawcą, korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja konsumentów, stowarzyszenie konsumentów polskich). Porady
udzielane są pod przez federację konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii
konsumenckiej 800 007 707 oraz przez stowarzyszenie konsumentów polskich pod
adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
8. Prawo odstąpienia od umowy (dotyczy umów sprzedaży zawartych
od 25 grudnia 2014 roku)
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w
terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 10.8 regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul. Antoniego Kocjana 1b/128, 01-473
Warszawa
8.1.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@pogobikes.pl
8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty
jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny
jest na stronie sklepu internetowego w zakładce „reklamacje i zwroty”.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której sprzedawca wydaje produkt,
będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa sprzedaży) – od
objęcia produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele
produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w
posiadanie ostatniego produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie
pierwszego z produktów;
8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość
umowę uważa się za niezawartą.
8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym). Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności (np. W przypadku
wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta
kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty
płatniczej Zamawiającego.), jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta
do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić
produkt sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do
odbioru, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Konsument może
zwrócić produkt na adres: ul. Antoniego Kocjana 1B/128, 01-473 Warszawa.
8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od
umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy produktu inny niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym, sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli sprzedawca wykonał w
pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedawcę utraci
prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań
na rynku finansowym, nad którymi sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której
przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
(4) w której przedmiotem świadczenia jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem
świadczenia jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6)
w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w
której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby
sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza produkty inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub produktów; (9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji
publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
(13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go
przez sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
9. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
9.1. Niniejszy punkt regulaminu oraz postanowienia w nim
zawarte dotyczą wyłącznie klientów i usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy
sprzedaży zawartej z klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym
wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie klienta
niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do sprzedawcy.
9.3. W wypadku klientów nie będących konsumentami sprzedawca ma
prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez klienta
sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy sprzedaży.
9.4. Z chwilą wydania przez sprzedawcę produktu przewoźnikowi
przechodzą na klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z
produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu.
Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub
uszkodzenie produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go
klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.5. W razie przesłania produktu do klienta za pośrednictwem
przewoźnika klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w
czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że
w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, obowiązany jest
dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności
przewoźnika.
9.6. Zgodnie z art. 558 § 1 kodeksu cywilnego odpowiedzialność
sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkt wobec klienta nie będącego konsumentem
zostaje wyłączona
9.7. W wypadku usługobiorców nie będących konsumentami
usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej ze
skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.8. Odpowiedzialność usługodawcy/sprzedawcy w stosunku do
usługobiorcy/klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę
prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak
również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty
jednego tysiąca złotych. Usługodawca/sprzedawca ponosi odpowiedzialność w
stosunku do usługobiorcy/klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe
szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do usługobiorcy/klienta nie będącego
konsumentem.
9.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy sprzedawcą/usługodawcą, a
klientem/usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu
ze względu na siedzibę sprzedawcy/usługodawcy.
9.10. Sprzedawca prześle Klientowi fakturę w formie
elektronicznej w ciągu 7 dni od dokonania zakupu, na co Klient niebędący
konsumentem wyraża zgodę.
9.11. Klientowi niebędącemu konsumentem nie przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą.
10. Postanowienia końcowe
10.1. Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są w
języku polskim.
10.2. Zmiana regulaminu:
10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów
płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego regulaminu.
10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego regulaminu
umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie usługi elektronicznej – konto)
zmieniony regulamin wiąże usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania
określone w art. 384 oraz 384[1] kodeksu cywilnego, to jest usługobiorca został
prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych
usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
10.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego regulaminu
umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa sprzedaży) zmiany
regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
usługobiorców/klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian
regulaminu, w szczególności zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na już
składane lub złożone zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy
sprzedaży.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla umów sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.